Hugo Boss smider pelsen - et historisk fremskridt for dyrevelfærden

7 juli, 2015


Luksus-brandet Hugo Boss har efter dialog med Anima og Fur Free Alliance besluttet at droppe pels en gang for alle. Modegiganten, som har over 1.000 butikker verden over og en årsomsætning på knapt 20 mia. kr, har de seneste år solgt pels fra både kanin og mårhund. Undersøgelser har vist at mårhunde i pelsindustrien risikerer at blive flået levende.


”Det er et historisk fremskridt for dyrevelfærden, at Hugo Boss nu er med til at gøre pelsmode til fortid. Debatten om pelsdyrs elendige vilkår i produktionen rører for alvor på sig, og jeg er overbevist om, at vi kommer til at se mange flere store spillere i modebranchen give pels den kolde skulder,” udtaler kommunikationschef hos Anima, Thorbjørn Schiønning.


Også hos Hugo Boss er der glæde over den nye pelsfri politik. I den seneste bæredygtighedsrapport understreger Hugo Boss, at man ved at bruge imiteret pels uden brug af dyr ønsker at “inspirere nutidens og særligt den næste generation med en ny slags luksus”.


Den pelsfri politik sker som en naturlig indfasning, hvor al pels vil være væk fra efterår/vinterkollektionen 2016. Dermed kommer Hugo Boss i fint selskab med over 200 andre virksomheder, som har valgt ikke at føre pels - herunder Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Bestseller, Stella McCartney, Zara, H&M og Magasin.

På Hugo Boss' Facebookside kan du rose firmaet for den dyrevenlige politik.

SE HELE DEN PELSFRI LISTE HER