Tak fordi du sendte en protest

Du kan også støtte kampagnen med et bidrag.

Mårhunde opdrættes i små beskidte bure, oftest i Kina hvor der ingen dyreværnslov er.
Vi arbejder for at stoppe salget af pels, så mårhundene ikke skal lide og dø

Støt månedligt via MobilePay
Indtast venligst et gyldigt beløb (min. 10kr)
Indtast venligst både fornavn og efternavn.
Indtast venligst en gyldig e-mail adresse.
Indtast venligst et 8-cifret telefonnummer.

Mårhunde opdrættes i små bure for deres pels. Pelsen sælges i danske modebutikker og ved at stoppe efterspørgslen kan vi forhindre, at dyrene skal lide. Pelsfarmene findes i Kina eller Finland. Langt hovedparten stammer fra Kina, hvor der ingen lovgivning er til at beskytte dyrene. I Kina er aflivning af mårhunde flere gange blevet dokumenteret. Optagelser og vidneudsagn har bl.a. vist, at dyrene blev bedøvet ved at blive slået ned i jorden og i nogle tilfælde flået, mens de stadig var i live. EUs videnskabelige komite for dyrevelfærd undersøgte i 2001 al forskning ang. opdræt af mårhunde. De konkluderede, at ”Indtil der er tilstrækkelig information om mårhundes velfærd, bør det frarådes at holde denne art på pelsfarme.”

200 pelsfri firmaer

Med dialog, oplysning og kampagner har vi overbevist over 200 mærker om at droppe pels. Fra modegiganter som Armani og Hugo Boss til de største kæder som Vero Moda og Sportmaster har vi gjort det til normen ikke at sælge pels. Vi arbejder både i Danmark og internationalt med at skabe en medfølende modebranche, hvor det er en selvfølge, at man ikke skader dyr.

Redninger

Vi redder dyr i yderste nød og giver dem et nyt liv i naturlige omgivelser. Her kan de leve resten af deres liv i tryghed og fungere som ambassadører for deres artfæller, der stadig lider i burene. På den måde viser vi dyrenes fantastiske evner og hvorfor de lider så meget, når de ikke kan udføre deres naturlige adfærd i et lille bur.

Lovgivning

Vi arbejder med oplysning af forbrugere og politikere, så lovene omkring dyrevelfærd og mærkning, kan forbedres. Meget pels fejlmærkes, så det ikke fremgår tydeligt, hvilket dyr det kommer fra eller hvordan dyret er blevet behandlet. Nogle gange fremgår det ikke engang, at der er tale om ægte pels. Jo mere oplyste forbrugerne er, desto mindre pels vil de købe.