Tak for din underskrift.

Du kan også støtte kampagnen med et bidrag.

Chinchillaer holdes i små beskidte bure hele deres liv. De kan ikke udføre deres naturlige adfærd og oplever stor frustration. Til sidst slagtes de brutalt med strøm. Vi kæmper for chinchillaerne, men har brug for din hjælp.

Støt månedligt via MobilePay
Indtast venligst et gyldigt beløb (min. 10kr)
Indtast venligst både fornavn og efternavn.
Indtast venligst en gyldig e-mail adresse.
Indtast venligst et 8-cifret telefonnummer.

I Danmark er chinchillabure mindre end i vores nabolande. For chinchillaer er det afgørende for deres velfærd, at de kan springe og udføre deres naturlige adfærd. Men alligevel må chinchillaer opdrættes i bure, der kun er 40 cm høje. Vil man holde en chinchilla som kæledyr anbefaler Fødevarestyrelsen et bur på 1,5 meter, så det er uforståeligt, hvorfor det ikke gælder alle chinchillaer. Anima arbejder for et Danmark uden pelsfarme. Men så længe farmene stadig er lovlige kæmper vi også for bedre forhold for dyrene.

200 pelsfri firmaer

Med dialog, oplysning og kampagner har vi overbevist over 200 mærker om at droppe pels. Fra modegiganter som Armani og Hugo Boss til de største kæder som Vero Moda og Sportmaster har vi gjort det til normen ikke at sælge pels. Vi arbejder både i Danmark og internationalt med at skabe en medfølende modebranche, hvor det er en selvfølge, at man ikke skader dyr.

Redninger

Vi redder dyr i yderste nød og giver dem et nyt liv i naturlige omgivelser. Her kan de leve resten af deres liv i tryghed og fungere som ambassadører for deres artfæller, der stadig lider i burene. På den måde viser vi dyrenes fantastiske evner og hvorfor de lider så meget, når de ikke kan udføre deres naturlige adfærd i et lille bur.

Lovgivning

Vi arbejder med oplysning af forbrugere og politikere, så lovene omkring dyrevelfærd og mærkning, kan forbedres. Meget pels fejlmærkes, så det ikke fremgår tydeligt, hvilket dyr det kommer fra eller hvordan dyret er blevet behandlet. Nogle gange fremgår det ikke engang, at der er tale om ægte pels. Jo mere oplyste forbrugerne er, desto mindre pels vil de købe.