Kendt børnetøjsfirma tilslutter sig pelsfri alliance

17 januar, 2019

Det italienske børnetøjsbrand CHICCO har i flere år været kendt for sin pelsfri politik. Nu tager den globale virksomhed endnu et skridt i arbejdet for at fremme en dyrevenlig modeindustri og indgår samarbejde med den internationale dyreværnskoalition Fur Free Alliance, som Anima er formand for. 

CHICCO, der siden 1958 har været kendt for sine kvalitetsrige produkter til børn, har netop underskrevet Fur Free Alliances erklæring, der vil løfte brandets ansvarsfulde og dyrevenlige omdømme til nye højder. 

Beslutningen sker efter længere tids dialog med den internationale koalition Fur Free Alliance, der arbejder for en verden, hvor dyr ikke udnyttes og dræbes for deres pels. 

“Med den nye erklæring er CHICCO med til at understrege, at dyrevelfærd indgår som et grundfundament i vores brandidentitet,” siger M. Orseniga, der er ansvarlig for CHICCOs mode- og detailhandel.   

Hos Fur Free Alliance vækker CHICCOs dedikerede indsats stor jubel. 

"Vi glæder os enormt over, at CHICCO har valgt at tilslutte sig vores alliance. Som et af verdens mest etablerede børnebrands er CHICCOs erklæring med til at vise, at fremtidens mode er og bør være pelsfri,” siger Joh Vinding, formand for Fur Free Alliance og direktør i Anima.


Giv dit løfte: Jeg vil ikke købe pels