Rema 1000 i fokus

20 oktober, 2020

Med over 340 butikker i Danmark sidder discountkæden Rema 1000 på en stor del af den danske dagligvarehandel. Kæden sælger årligt omkring ti millioner hurtigtvoksende kyllinger – det gør Rema 1000 til en af de største forhandlere af turbokylling.

Og netop derfor retter Anima i en ny kampagne skytset mod Rema 1000s salg af den udskældte turbokylling. 

Kampagnen har genereret stor opmærksomhed blandt dyrevenner og i medierne. Mere end tusind forbrugere har opfordret Rema 1000 til at droppe turbokylling, og kampagnen har været præsenteret gentagne gange i medierne.

Kampagnen fortsætter indtil Rema 1000 laver en seriøs plan med en deadline for, hvornår de helt vil udfase turbokyllingen.

Vil du vide mere om danske turbokyllinger, så hop ind på anima.dk/turbokylling

Du kan også læse mere om kampagnen her: anima.dk/rema1000

I listen nedenfor kan du danne dig et overblik over den store mediedækning, som nyheden har skabt. 

Mediedækning af Rema 1000-kampagnen

Her er en del af den mediedækning, der har været af Rema 1000-kampagnen.