Nelly.com solgte fejlmærket pels

10 April, 2013

 

Online butikken Nelly.com står med en rigtig møgsag, efter de har narret kunder til at købe ægte pels. Stadig tager flere mennesker afstand fra at købe pels fra dyr, fordi de kender til den dårlige velfærd i pelsindustrien. Det har fået nogle firmaer til skamløst at mærke ægte pels som var den syntetisk. På den måde er mange kommet til at købe varer, som de faktisk tager fuldstændig afstand fra. 

Nanna Nielsen blev noget overrasket, da hun åbnede sin pakke fra Nelly.com og opdagede, at de havde sendt hende en hue med pels. Hun er nemlig modstander af at gå med pels. Derfor havde hun sikret sig, at der på firmaets hjemmeside stod, at huen var lavet af imiteret pels.

"Jeg ledte længe, før jeg fandt en hue med en fin kvast hos Nelly.com. Da jeg modtog huen, opdagede jeg, at pelsen føltes meget ægte. Jeg kontaktede Barts (producenten red.) på mail og fik bekræftet mine mistanker. De var også meget interesserede i at høre, hvem der havde fejlinformeret mig," sagde Nanna Nielsen til minMote.

NELLY.COM REAGEREDE IKKE
Da hun herefter kontaktede Nelly.com for at fortælle om fejlen, fik hun ikke noget svar. De hverken beklagede, eller tilbød at tage huen retur. Faktisk rettede de ifølge Nielsen ikke engang teksten på deres netbutik.

Først efter Nelly.com blev kimet ned af pressen var man klar med beklagelse og ændring af hjemmesiden. Men hvor mange er blevet narret, inden det skete?

Den eneste ansvarlige beslutning Nelly.com kan tage er at stoppe med at sælge pels og indføre en pelsfri politik.

DU KAN GØRE EN FORSKEL LIGE NU
Hjælp Nelly.com på vej ved at sende en høflig mail i dag. Bed dem stoppe med at sælge pels, der betyder lidelse for så mange dyr.

UPDATE 16.09.13: Nelly.com har nu indført en pelsfri politik. Tak til alle der hjalp med at skrive til virksomheden!