Turbokylling er ikke ok, vel?
Coop nægter som det sidste store supermarked i Danmark at sige klart nej til turbokyllinger. Men måske lyder der snart nye toner fra supermarkedsgiganten. Energiselskabet OK har for nylig købt halvdelen af Coop, og har nu mulighed for at rette op på Coops fatale svigt.
Nej, turbokyllinger er ikke ok. Men det er som om Coop endnu ikke har forstået det. Coop er den supermarkedskæde i Danmark, som har gjort mindst for at udfase turbokyllinger fra deres samlede sortiment.
Coop nægter stædigt at lytte til forbrugerne, selvom 2 ud af 3 danskere mener, at supermarkeder slet ikke bør sælge turbokylling (YouGov, 2021).
Derfor fortsætter Anima med at sætte fokus på Coops uansvarlighed, nu med en stor landsdækkende kampagne.
Vi har hængt et stort banner op på Højbro Plads i København, og budskabet vil også være at finde på hundredvis af reklamesøjler ved busstoppesteder, butikker, supermarkeder og tankstationer over hele landet den kommende tid.
Ser du en af vores plakater, så tag endelig et billede og send til os på info@anima.dk og skriv hvor i landet, at du har set opfordringen til Coop.
Ny ejer, ny kurs?
I foråret købte energiselskabet OK halvdelen af Coop, og det betyder, at det nu er OK, der har den afgørende stemme i Coop.
OK har allerede besluttet at udfase alle turbokyllinger fra OK Plus, deres butikker på tankstationer over hele landet, inden udgangen af 2024. De mener ikke, at det er i orden at sælge kyllinger, som bliver syge og dårlige af at vokse for hurtigt.