Stor sejr: Lidl indfører global burægfri politik
22 September, 2016
Skriv under for flere burægfri virksomheder:
Skriv under: Burhøns i Danmark, nej tak!
I november stoppede Lidl salg af buræg i Danmark. Nu indfører kæden en global burægfri politik i samarbejde med Anima og Open Wing Alliance, som er en international koalition imod buræg.
Den globale burægfri politik vil betyde, at buræg snart er fortid i Lidls omkring 10.000 butikker i 27 lande. Det er en stor sejr for burhønsene!
Beslutningen redder tusindvis af høns
Ved at lytte til dyrerettighedsorganisationerne skåner Lidl tusinder og atter tusinder af høns for et kummerligt liv i bur. Anima glæder sig over, at Lidl imødekommer de mange millioner af mennesker verden over, som ikke længere ønsker at støtte burægproduktionen:
Ved at lytte til dyrerettighedsorganisationerne skåner Lidl tusinder og atter tusinder af høns for et kummerligt liv i bur. Anima glæder sig over, at Lidl imødekommer de mange millioner af mennesker verden over, som ikke længere ønsker at støtte burægproduktionen:
“Stort set alle mennesker ved nu, at buræg er forbundet med lidelse for de høner, der lever hele livet i bur. Derfor glæder det os meget, at Lidl tager sit ansvar på sig og udvider sin burægfri politik, så den nu gælder for hele verden", siger Lina Lind Christensen, som er kampagnelchef i Anima, og uddyber: “Alle forhandlere har jo et ansvar i forhold til de produkter, som står på hylderne”.
Først ALDI, så Lidl
For blot halvanden måned siden kom samme melding fra ALDI, der også slog hånden af buræg på verdensplan for at imødekomme forbrugernes ønske om højere dyrevelfærd. Hvert eneste buræg, som udfases, er en trædesten på vejen mod en bedre verden, hvor dyr ikke holdes fanget i bur.
Lidls globale burægfri politik træder i kraft senest i 2025. Herhjemme har kæden som nævnt allerede udfaset buræg fra sit sortiment i samtlige 103 danske butikker.
Hjælp hønsene - skriv under!
Anima arbejder for at få flere virksomheder til at stoppe med at bruge buræg. Jo flere underskrifter vi har, jo stærkere kan vi tale hønsenes sag:
Anima arbejder for at få flere virksomheder til at stoppe med at bruge buræg. Jo flere underskrifter vi har, jo stærkere kan vi tale hønsenes sag: