Anima søger to nye kolleger til vores tværgående kampagneteam

25 March, 2025

Om Anima

Anima er en dansk organisation dedikeret til at hjælpe dyr på den mest effektive måde, med særligt fokus på dyrene i landbruget. Vores mission er at skabe et samfund, hvor alle dyr respekteres – hvad enten det drejer sig om kæledyr, landbrugsdyr, pelsdyr, forsøgsdyr eller dyr i underholdningsindustrien.

Vi arbejder pragmatisk i den forstand, at vi altid stræber efter at bruge vores ressourcer til at skabe de største forbedringer for så mange dyr som muligt. Det kommer til udtryk, når vi arbejder for at løfte bundniveauet for dyrevelfærden i landbruget, eksempelvis gennem udfasningen af buræg eller turbokyllinger. Vi er kompromisløse i vores stræben efter de mål, vi sætter os, og vi tror på, at et bredt repertoire af virkemidler er vejen frem. 

Vores rejse begyndte som et passioneret græsrodsinitiativ drevet af frivillige kræfter. I dag er vi vokset til en international organisation med aktiviteter i seks lande under paraplyorganisationen Anima International. I Danmark tæller vi nu omkring 20 dedikerede medarbejdere.

Siden vores etablering i år 2000 har Anima arbejdet fokuseret på at bekæmpe dyremishandling og løfte dyrenes status i samfundet. Det er denne vigtige mission, vi håber, du vil være med til at føre videre.

Om stillingerne

Vi ønsker at øge kapaciteten på vores tværgående kampagneteam med to nye medarbejdere. Teamet arbejder inden for en bred vifte af forskellige kampagneområder og løfter alt fra politisk interessevaretagelse til kampagnearbejde, som sigter mod at få virksomheder til at ændre adfærd. Anima stræber efter, at alle teams opererer uafhængigt i den forstand, at alle dele af kampagnearbejdet varetages af teamet, hvad end det er kommunikationen på SoMe, planlægning og eksekvering af protester eller møder med ordførere på Christiansborg. I Anima har vi et helhedsorienteret blik på kampagnearbejdet, og således er opgaverne på teamet mangfoldige og skiftende.

Derfor har vi i højere grad brug for kompetente generalister end specialister. Når det så er sagt, er der nogle kompetencer, kampagneteamet savner mere end andre: 

  • Teamet har blandt andet et stort behov for en kollega med stærke kompetencer inden for visuel kommunikation og grafisk design, ligesom vi har brug for flere kompetencer inden for vores arbejde med sociale medier.
     
  • I en lidt anden boldgade kunne en person med solide evner inden for pressearbejde eller en erfaren aktivist, som er hjemmevant udi at planlægge og afvikle slagkraftige og iøjnefaldende begivenheder, være et godt supplement til teamet. 

Men vi er åbne over for mange forskellige profiler og kombinationer af kompetencer og erfaringer. Kampagnearbejde handler i bund og grund om at forstå en given problemstilling, identificere de rette virkemidler til at adressere problemet og så bringe dem i spil så effektivt som muligt. Kan du det, og er du stærkt motiveret til at skabe resultater for dyrene, kunne du meget vel være den rette til jobbet.

Det er et krav, at du har mulighed for at arbejde fra vores kontor i København flere dage om ugen.  

Hvad får du ud af at arbejde for Anima?

  • Meningsfuldt arbejde – du hjælper med at skabe en verden uden dyremishandling.
  • Høj fleksibilitet – vi tilbyder både mulighed for hjemmearbejde og brug af vores kontor i hjertet af København, og du får stor frihed til at strukturere dit arbejde selv. 
  • Tillid – vi eksperimenterer i vores arbejde, og når vi fejler, taler vi åbent om det og ser det som en mulighed for at lære.
  • Transparens – vi arbejder for at skabe en høj grad af transparens, så du har mulighed for at forstå de beslutninger, der bliver truffet i både dit team og resten af organisationen.
  • Indflydelse på organisationen – vi opfordrer alle medarbejdere til at tage medejerskab ved åbent at dele deres tanker og dermed påvirke den fremtidige retning for foreningen.
  • Et smil på læben – det kan være hårdt at arbejde med vores emner, men vi gør det lettere ved at sikre en atmosfære, hvor humor og et godt grin er en del af vores hverdag. 
  • Løn baseret på kvalifikationer - din løn fastsættes ud fra vores lønalgoritme. Alt efter hvor højt dit niveau er, når du starter, og hvor du vil kunne indplaceres i algoritmen, vil din startløn ligge mellem 26.500 og 35.500 kr. pr. måned. Dertil vil der komme tilbud om en pensionsordning med mulighed for at tilvælge en række forsikringer.

Hvad kræver vi af dig?

  • Stærke sproglige kompetencer - du mestrer det skriftlige sprog i kommunikation med både eksterne aktører og Animas egne støtter. 
  • Eksekvering - du er god til at eksekvere og kan bringe din ide fra tanke til virkelighed. Du kan både arbejde selvstændigt, samarbejde og koordinere med de kollegaer, der er relevante for at hjælpe dig med at lykkes. 
  • Mod - du er ikke bange for at gå imod strømmen og køre videre med en strategi, som du og dit team tror på, også selvom nogen vil mene, at I burde gøre det på en helt anden måde.
  • Fleksibilitet - på samme måde som vi giver dig en høj grad af fleksibilitet i planlægningen af dit arbejde, har vi brug for det samme fra dig. Når vi kører aktive kampagner, skal du være indstillet på, at der kan opstå behov for aften eller weekendarbejde.
  • Holdspiller - vi forventer, at du behandler andre med respekt, anstændighed og medfølelse - også i tilfælde hvor der måtte være uenighed.
  • Du trives i en feedback-kultur - du skal kunne trives i en kultur fokuseret på at skabe psykologisk tryghed, hvor man både giver og modtager ærlig og direkte feedback. 
  • Resultatorienteret - du skal være fokuseret på at skabe resultater, både på den korte og lange bane. Vi tænker på langtidsfølgerne af vores arbejde og handlinger. 
  • Evne til at ræsonnere og kommunikere dine tanker - du skal kunne underbygge dine tanker med solide argumenter, kunne tilgå arbejdet med den rette mængde intellektuel ydmyghed og formå at præsentere dine tanker og mellemregninger klart til andre.

Vigtig information om vores rekrutteringsproces

Vi er ikke interesserede i motiverede ansøgninger og CV'er. Formålet med processen er at lære dig at kende. Det tror vi, at vi bedst kan opnå gennem en række spørgsmål og opgaver, der vil blive præsenteret gennem processen.

Tidslinje

21. april kl. 23.59: Ansøgning - Start ansøgningsprocessen ved at udfylde dette spørgeskema, hvor vi har fokus på at lære dig at kende og vurdere, om du er et godt match til vores organisations arbejdskultur. Efter ansøgningsfristen gennemgår vi alle de modtagne besvarelser. Du får svar på om du er gået videre til næste runde i løbet af uge 17.

Uge 18: Test af jobspecifikke kompetencer – Hvis du går videre til dette stadie, sender vi dig en række opgaver, som har til formål at teste dine kompetencer inden for de typer af opgaver, som du vil skulle varetage i stillingen. Du har en uge til at løse opgaverne.

Uge 20: Samtale – Hvis du går videre til dette stadie, inviterer vi dig til en jobsamtale i uge 20. Vi kontakter dig i uge 19 med henblik på at aftale et specifikt tidspunkt.

Ultimo maj 2025: Prøvedage – Hvis du går videre til dette stadie, inviterer vi dig til to prøvedage, hvor vi kan arbejde sammen. Du vil modtage kompensation for deltagelse i prøvedagene. Datoerne finder vi ud af i fællesskab, men vi satser på afholdelse inden juni.

Start juni 2025: Endeligt svar – Efter prøvedagene træffer vi en beslutning om, hvilke kandidater der tilbydes ansættelse.

Medio juni 2025: Mulighed for feedback – Hvis du er interesseret, vil vi gøre vores bedste for at give dig feedback på din ansøgning. Dette er forbeholdt de kandidater, der kommer til de sidste skridt af processen, og vores mulighed for at give grundig feedback kan afhænge af hvor mange kandidater, der går videre. Vi prioriterer dette for at hjælpe dig med at identificere områder, du kan styrke til fremtidige ansøgninger.

Bemærk: Tidslinjen kan forskyde sig en smule i tilfælde af uforudsete omstændigheder. Vi vil gøre vores bedste for at holde planen. Har du spørgsmål til selve processen, kan du sende en mail til teamleder Mathias Madsen på mm@anima.dk eller kontakte ham på tlf. 42 23 31 30.

Tekniske aspekter

Du skal bruge en Gmail konto for at tage del i processen. Hvis du ikke har en Gmail, kan du let oprette en og slette den efter processen.