Mand sidder ved bord

Anima søger ny kollega til vores kampagneteam (Deadline var 1. September 2024 og vi modtager ikke flere ansøgningninger i denne omgang

Om Anima

Anima er en dansk forening fokuseret på at hjælpe dyr, særligt dyrene i landbruget, så effektivt som muligt. Vi arbejder for, at dyr skal respekteres, uanset om det handler om kæledyr, landbrugsdyr, pelsdyr, forsøgsdyr eller dyr i underholdning.

Vi sætter ind hvor der er størst behov og arbejder målrettet for at opnå konkrete resultater for dyrene. Vi har fokus på at påvirke både politikere, virksomheder og forbrugere. Animas fornemmeste opgave er at være en stemme for dyrene, da de ikke kan tale for sig selv.

Anima startede som et græsrodsinitiativ baseret på frivilligt arbejde. Siden har vi udviklet os til en international organisation, der i dag opererer i 6 lande som en del af paraplyorganisationen Anima International. I Danmark er vi omkring 20 ansatte.

Siden år 2000 har Anima arbejdet fokuseret på at stoppe dyremishandling og ændre samfundets normer til at respektere dyr - det er den mission vi håber du vil hjælpe os videre på.

Om stillingen

Som en del af Animas kampagneteam for kyllingevelfærd kommer du ind i en lille, specialiseret og erfaren enhed, der har som erklæret mål at forbedre livet for de 100.000.000 kyllinger der årligt opdrættes i Danmark. 

Kampagnen er allerede lykkedes med at sætte de såkaldte turbokyllinger i fokus og der er opnået betydelige forbedringer, men vi har stadig meget at gøre. Vi skal have turbokyllingerne helt ud af alle supermarkederne og vi skal sikre at kyllingerne får mærkbart bedre pladsforhold end de har i dag. Denne stilling kommer med et meget stort ansvar, idet du kan være med til at have indflydelse på millioner af dyrs liv i Animas højest prioriterede kampagne. 

Der er ingen simpel beskrivelse af den perfekte medarbejder til kampagnen, for der er mange forskellige kompetencer der kendetegner den person. I teamet har vi i højere grad brug for en generalist end en specialist, men du skal have nogle særlige styrker ift kampagnearbejde. En dygtig campaigner er i vores optik først og fremmest en person, der kan forstå en given problemstilling, identificere de rette virkemidler til at adressere problemet, udvikle et stærk koncept, designe et forløb og få kampagnen eksekveret for fulde gardiner. Hvad der ligger i mellemrummet fra at få ideen til at den er ført ud i livet, kan der være mange svar på. 

  • Måske er du rigtig dygtig til at lave opsigtsvækkende events. 
  • Måske kan du sælge dine ideer til journalister. 
  • Måske kan du engagere folk til at protestere mod virksomheder på gaden eller online. 
  • Måske kan du skrive tekster der er så stærke at de når langt ud i befolkningen eller rammer beslutningstagere på den helt rette måde. 
  • Måske kan du lave dit eget journalistiske graverarbejde eller et konfronterende videoindslag, som skaber det nødvendige gennembrud.

Mulighederne er mange, men vi forestiller os at du har en vifte af kompetencer, der kan sætte kyllingernes forhold på dagsordenen og som kan motivere virksomheder til at indføre stærkere politikker, der vil komme millioner af dyr til gavn.

For at få en dybere forståelse af jobbet og hvordan det er at arbejde i Anima kan du lytte til denne samtale med Thorbjørn Schiønning, som er leder af kampagnen for kyllingerne. 

Knap lyt til samtalen her

To kvinder står sammen

Hvad får du ud af at arbejde for Anima?

  • Meningsfuldt arbejde – du vil hjælpe med at skabe en verden uden dyremishandling.
  • Høj fleksibilitet – vi tilbyder både mulighed for hjemmearbejde og brug af vores kontor i hjertet af København og du får stor frihed til at organisere din tid selv. 
  • Tillid – vi eksperimenterer i vores arbejde og når vi fejler, taler vi åbent om det og ser det som en mulighed for at lære.
  • Transparens – vi arbejder for at skabe en høj grad af transparens, så du har mulighed for at forstå de beslutninger der bliver truffet i både dit team og resten af organisationen.
  • Indflydelse på foreningen – vi opfordrer alle medarbejdere til at tage medejerskab ved åbent at dele deres tanker og dermed påvirke den fremtidige retning for foreningen.
  • Et smil på læben – det kan være hårdt at arbejde med vores emner, men vi kan gøre det lettere ved at sikre en atmosfære hvor humor og latter er en del af vores hverdag. 
  • Løn baseret på kvalifikationer - din løn fastsættes ud fra vores lønalgoritme. Alt efter hvor højt dit niveau er, når du starter, og hvor du vil kunne indplaceres i algoritmen, vil din startløn ligge mellem 26.500 og 40.000 kr. pr. måned. Dertil vil der komme tilbud om en pensionsordning med mulighed for at tilvælge en række forsikringer.

Hvad kræver vi af dig?

  • Stærke sproglige kompetencer - du mestrer det skriftlige sprog i kommunikation med både eksterne aktører og Animas egne støtter. Du er i stand til at gribe knoglen eller sætte dig ved bordet og i klar og overbevisende stil opnå de resultater for dyrene, som vi sigter efter. 
  • Eksekvering - du er god til at eksekvere og kan bringe din ide fra tanke til virkelighed. Du kan arbejde både selvstændigt, samarbejde og koordinere med de kollegaer, der er relevante for at hjælpe dig med at lykkes. 
  • Mod - du er ikke bange for at gå imod strømmen og køre videre med en strategi, som du og dit team tror på, også selvom nogen vil mene at I burde gøre det på en helt anden måde.
  • Fleksibilitet - på samme måde som vi giver dig en høj grad af fleksibilitet i planlægningen af dit arbejde, har vi brug for det samme fra dig. Når vi kører aktive kampagner, kan tingene udvikle sig pludseligt, og der kan opstå behov for at kunne reagere hurtigt både om aftenen eller i weekenderne. Du vil skulle forvente at dette kan ske 1-2 gange om måneden. 
  • Holdspiller - vi forventer at du behandler andre med respekt, anstændighed og medfølelse - også i tilfælde hvor der måtte være uenighed.
  • Growth mindset - ingen af os har alle svarene på hvordan vi ændrer verden, så vi bliver nødt til at udvikle og tilegne os ny viden løbende. Vi stræber efter at blive bedre - ikke bare i vores arbejde for dyrene, men også som kollegaer.
  • Du trives i en feedback-kultur - du skal kunne trives i en kultur fokuseret på at skabe psykologisk tryghed, hvor man både giver og modtager ærlig og direkte feedback. Vi forventer at du siger til hvis du ser noget der ikke fungerer som det skal.
  • Resultatorienteret - du skal være fokuseret på at skabe resultater, både på den korte og lange bane. Selvom vi fokuserer på resultater, baserer vi vores arbejde på principper og tænker på langtidsfølgevirkningerne af vores arbejde og handlinger. 
  • Evne til at ræsonnere og kommunikere dine tanker - du skal kunne underbygge dine tanker med solide argumenter, kunne tilgå arbejdet med den rette mængde intellektuel ydmyghed og formå at præsentere dine tanker og mellemregninger klart til andre.

Mennesker til foredrag

Her er nogle ting der vil hjælpe dig igennem rekrutteringsprocessen. 

Om de anbefalede materialer til at søge jobbet

BEMÆRK! Vi har udarbejdet en liste over materialer, der kan hjælpe dig med at komme videre i vores rekrutteringsproces. De vil især være nyttige for dem, der ikke allerede opfylder vores krav eller mangler enten erfaring med aktivisme eller rollespecifik ekspertise, men vi opfordrer alle kandidater til at læse dem. 

Live Q&A
Vi optog et webinar (live Q&A-session) d. 22 August og du kan se optagelsen her.

Vigtig information om vores rekrutteringsproces

Oversigt over processen

  • Vi er ikke interesserede i motiverede ansøgninger og CV'er. Formålet med processen er at lære dig at kende. Det tror vi at vi bedst kan opnå gennem en række spørgsmål og opgaver der vil blive præsenteret gennem processen. 
     
  • Vi gennemfører ikke rekrutteringssamtaler før sidste del af processen. Folk, der gør et godt indtryk under interviews, er ikke altid dem, der passer bedst til organisationen - og omvendt. Vi foretrækker at tale med dig, efter at vi har haft mulighed for at lære dig at kende igennem dine opgavebesvarelser.
     
  • Vi sigter mod at være fair og minimere bias. For at undgå bias er vores rekrutteringsproces i de fleste faser anonymiseret af en person, der ikke deltager i kandidaternes evalueringer. Vi gør en stor indsats for at sikre, at vi bedømmer alle ansøgere objektivt. Vi håber at kunne gøre rekrutteringsprocessen til en god oplevelse for alle.
     
  • Vi vil afholde et webinar hvor man kan stille spørgsmål til stillingen. Vi stiller også en materialeliste til rådighed for folk, der mangler den nødvendige erfaring eller ekspertise til stillingen.
     
  • Ideelt set vil vi i sidste stadier af rekrutteringen forsøge at give feedback på vores begrundelse og kommentere på stærkere og svagere aspekter af en kandidat, hvis denne bliver afvist. Bemærk venligst, at feedback-funktionen kan være begrænset af antallet af deltagere på grund af begrænsninger i vores ressourcer. 
     
  • Deltagerne, der når det sidste stadie med en eller flere prøvedage, vil blive kompenseret for deres arbejde.

Tidslinje

  • 1. september kl. 23:59: Ansøgning og indledende test – du skal ansøge og besvare de indledende tests inden denne frist. Start ansøgningsprocessen ved at udfylde dette spørgeskema, hvor vi har fokus på at lære dig at kende og vurdere, om du er et godt match til vores organisations arbejdskultur. Efter ansøgningsfristen gennemgår vi alle de modtagne spørgeskemaer. Du får svar om du er gået videre til næste runde d. 6. september.
     
  • 6.-13. september: Test af jobspecifikke kompetencer – hvis du går videre til dette stadie, sender vi dig en række opgaver, som har til formål at teste dine kompetencer inden for de typer af opgaver, som du vil skulle varetage i stillingen. Vi kontakter dem, der går videre til dette stadie, d. 6. september om eftermiddagen, og deadline for besvarelse af opgaverne er en uge senere, d. 13. september.
     
  • Uge 39: Samtale – hvis du går videre til dette stadie, inviterer vi dig til en online jobsamtale i uge 39. Vi kontakter dig i slutningen af uge 38 med henblik på at aftale et specifikt tidspunkt.
     
  • Uge 40 (og evt. uge 41): Vi arbejder sammen to prøvedage – hvis du går videre til dette stadie, inviterer vi dig til to prøvedage, hvor vi kan arbejde sammen. Du vil modtage kompensation for deltagelse i prøvedagene. Vi kontakter dig så hurtigt som muligt efter samtalen for at lade dig vide, om du er gået videre til dette stadie.
     
  • Uge 41: Endeligt svar – efter prøvedagene træffer vi en beslutning om, hvilken kandidat der har fået jobbet.
     
  • Uge 42-43: Mulighed for feedback hvis du får afslag – hvis du er interesseret, vil vi gøre vores bedste for at give dig feedback, så du bedre kan forstå, hvad vi har vægtet i vores vurdering af din ansøgning. Dette er forbeholdt de kandidater, der kommer til de sidste skridt af processen, og vores mulighed for at give grundig feedback kan afhænge af hvor mange kandidater, der går videre i processen. Vi vil prioritere dette, så godt vi kan, for at hjælpe dig til at identificere områder, du kan styrke, så du er i en bedre position til at få et andet job, der kan skabe positiv forandring i verden.

    Bemærk: Tidslinjen kan forskyde sig en smule i tilfælde af uforudsete omstændigheder. Vi vil gøre vores bedste for at holde planen. Har du spørgsmål til selve processen kan du sende en mail til Jan Sorgenfrei på jan.sorgenfrei@animainternational.org

Deadline

  • Vi accepterer ansøgninger til 1. september 2024 kl. 23:59. [Det er ikke længere muligt at søge jobbet]

Tekniske aspekter

  • Du skal bruge en Gmail konto for at tage del i processen. Hvis du ikke har en Gmail, kan du let oprette en og slette den efter processen.
  • Du skal bruge Zoom for at kunne være med på vores webinar og det er også den platform vi bruger til interviews.