Hvornår blev Anima stiftet
Anima blev stiftet i år 2000, som en organisation der arbejder for at begrænse dyrs lidelse med hovedfokus på dyr i det industrielle landbrug og pelsindustrien.

Animas holdninger og fokus
Du kan se mere om Animas holdninger i sektionen "Om Anima". Her kan du læse om de kampagner, som vi har arbejdet med. Du kan også se mere om vores fokus ved at kigge på vores aktuelle kampagner.

Anima arbejder på mange forskellige kampagner for dyrene. Vi arbejder ud fra den tanke, at vi prioriterer vores arbejde, der hvor flest dyr lider mest. Vores hovedfokus er derfor på dyr i pelsindustrien og det industrielle landbrug.

Er gaver til Anima fradragsberettiget?
Anima er godkendt efter ligningslovens §8A og det betyder, at du kan opnå fradrag for gaver eller arv, som tilfalder Anima.

Indberetter Anima mine donationer til SKAT?
Hvis vi har registreret dit cpr.nr. så vil Anima automatisk indberette dine donationer. Er du i tvivl om vi har registreret dit cpr.nr. kan du enten sende os en mail med informationen. Mailen skal indeholde dit fulde navn, medlemsnr. (hvis du har mulighed for det) og et telefonnr. hvor vi kan kontakte dig, hvis der skulle opstå spørgsmål. Du er også velkommen til at ringe til os

Hvor meget bruger Anima på administration
Animas administrationsudgifter udgør ca. 6% af vores budget og er en post, som vi forsøger at minimere mest muligt. Absolut ingen får en høj løn i Anima, netop fordi vi mener mest muligt skal gavne  dyrene. Vi forsøger dog altid at gøre tingene så billigt som muligt og benytter os også i høj grad af frivillig arbejdskraft og vores store netværk, når opgaver skal løses.

Du er altid meget velkommen til at kigge forbi vores kontor, hvis du skulle være i nærheden, for at få et indtryk af os.

Jeg vil gerne testamentere til Anima
Anima modtager stort set al sin støtte fra gavmilde mennesker, der vil gøre en forskel for dyrene. Hvis du overvejer at betænke Anima i dit testamente, så foreslår vi at du skrive direkte til Joh Vinding og taler med ham om mulighederne. Anima er meget gerne behjælpelige med oprettelse og advokatrådgivning ved et testamente.

Lønnede stillinger
Du kan se ledige stillinger i Anima her.
Anima rekrutterer hovedsageligt medarbejdere til vores kampagnearbejde fra vores store netværk af frivillige. Ved at arbejde som frivillig opbygger man kompetencer, der kvalificerer en til arbejde for en dyreværnsforening. Man får samtidig mulighed for at afprøve sine kompetencer i forhold til opgaver med et selvstændigt ansvar og samtidig gøre en forskel for dyrene. Anima har begrænsede ressourcer og derfor prioriterer vi ofte rekruttering blandt vores frivillige som har vist deres værd og som har et indgående kendskab til foreningens arbejde.

Frivilligt arbejde
Anima er meget taknemmelige for de mennesker der vælger at give deres tid til at hjælpe dyrene. Der er mange muligheder for at gøre en forskel med lidt tid og indsats. På kontoret i Danmark er vi meget taknemmelige, når personer fortæller deres nærmeste om Animas arbejde og aktiviteter. Der er mange ting du kan gøre for at hjælpe dyrene.

Du kan tilmelde dig vores nyhedsbrev for altid at være opdateret eller følge os på Facebook eller Twitter.

Du kan også sende information videre til dine venner om Animas arbejde eller  muligheder for at støtte dyrene.

Du kan også melde dig som frivillig hos Anima og gøre en forskel for dyrene.

Vi har samlet en række af vores bedste forslag til frvilligt arbejde for dyrene i denne folder, som vi anbefaler til inspiration.

Hvilken uddannelse er god at tage, hvis jeg vil arbejde for Anima
Der er ingen uddannelse som fører direkte til en stilling hos en dyreværnsorganisation. Vores råd er at afprøve om dyreværn er noget du har lyst til at arbejde professionelt med ved at være frivillig i første omgang. Uddannelsesmæssigt er vores råd, at jo flere kompetencer man har desto nemmere er det almindeligvis at opnå ansættelse. Derfor råder vi alle til at forfølge det spor de synes er mest spændende og så finde ud af, hvordan man kan bruge det i forhold til at hjælpe dyrene.

Mange hjælper dyrene i ligeså høj grad ved f.eks. at donere en del af deres indkomst til at hjælpe dyrene og vælger at prioritere en karriere, der giver en høj løn.

Skolepraktik
Anima har mulighed for at modtage skolepraktikanter. Hvis du har lyst til at komme i praktik hos Anima vil du arbejde med forskellige kontoropgaver og få et indtryk af, hvordan hverdagen er i en kampagneorganisation. Du skal sende os information om dig selv, hvor gammel du er, hvorfor du gerne vil i praktik i Anima og hvornår din praktikperiode ligger.