Modeportalen Boozt.com færdig med pels
Dansk-svenske Boozt.com er en af Skandinaviens hurtigst voksende onlineshops med modetøj. Nu indfører virksomheden en pelsfri politik.
Med en vækst i 2015 på 55% og en omsætning på over en milliard svenske kroner er Boozt.com en sværvægter på det skandinaviske onlinemarked for mode. Samtidig med sin økonomiske udvikling, har firmaets CSR-profil i forhold til miljø og dyrevelfærd også fået en overhaling. Det betyder, at pels nu bandlyses fra porteføljen.
”Som Nordens førende modeportal, har vi hos Boozt et stort ansvar i forhold til miljø og dyrevelfærd. Vi er derfor stolte over nu at kunne erklære os fuldstændig pelsfri i samarbejde med Anima, Djurens Rätt og Fur Free Alliance. Vores kunder skal være sikre på, at vores tøj ikke produceres på bekostning af dyrs velfærd,” lyder det fra Boozts Group Buying Manager, Malte Videbæk.
Anima er meget tilfreds med Boozts beslutning.
”Pelsdyr lider åbenlyst, når man indespærrer dem i små bure på farme. Det er et dyrevelfærdsproblem af format, som kun løses ved at sige nej til pels. Det er der heldigvis flere og flere forbrugere og virksomheder der gør,” forklarer kommunikationschef hos Anima, Thorbjørn Schiønning.
I alt har mere end 200 modevirksomheder og designere valgt at være pelsfri. Det drejer sig bl.a. om Bestseller, H&M, Nelly.com, ASOS, Ellos og Zalando. Og senest er også Armani og Hugo Boss kommet til.
SE HELE DEN PELSFRI LISTE HER